Ahad, 16 Ogos 2009

Cina dari mata orang cina


Ustaz Ridhuan Tee bukanlah seorang yang asing lagi dalam dunia pendakwahan Islam di Malaysia. Namun kebelakangan ini banyak mata yang memerhati, banyak mulut yang mengeji dan banyak juga mulut yang memuji.
Sebagai seorang yang berpegang teguh kepada ajaran Islam, beliau tidak gentar untuk menyatakan kebenaran walaupun cukup pahit. mKebenaran yang menunjukkan kehodohan bangsanya sendiri. Bukan semua tapi segelintir.
Saya dapat rasakan bahawa masyarakat cina di Malaysia juga ramai yang tidak setuju dengan sentimen yang dimainkan olek golongan kiasu DAP. Mereka tahu jika keadaan seperti 13 Mei berlaku siapa yang akan menerima kesan yang paling teruk.
Menyedari keterbukaan Ustaz Ridhuan membicarakan tentang sifat kiasu dan kerakusan bangsanya bakal menggugat penguasaan DAP, maka mereka menggunakan akhbar yang pro kepada mereka untuk membangkitkan rasa teramat benci kepada Ustaz Ridhuan. Bagi mereka, beliau adalah duri yang amat tajam di dalam daging. Beliau harus dihapuskan, kredibiliti beliau harus dipijak, maruah beliau harus dihina.
Namun puak2 kafir laknatullah lupa siapa yang menggerakkan bumi ini, tiada suatu pun di dunia ini mampu bergerak tanpa izinNya.
Laknatlah kamu DAP
Laknatlah kamu DAP
Laknatlah kamu DAP
Kepada Usatz Ridhuan, hanya Allah sahaja mempu memberi ganjaran kepada tuan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sendiri tulis sendiri tanggung